Jag förstår

Logga med text och rosen.bmp

Bröstcancerföreningen Rosa på Gotland, är en stödförening för dig som drabbats av bröstcancer. Föreningen är ansluten till Bröstcancerförbundet.

Föreningen bildades 1984, i dag är vi ca 210 medlemmar. Det är en ideell partipolitisk och religiöst obunden förening.

Föreningen har till uppgift att tillvarata de bröstcancerbehandlades intressen och vara till stöd för de drabbade och deras familjer genom att finnas till när man behöver någon att tala med. Bcf Rosa har medmänniskor med egen erfarenhet av bröstcancer. Vi verkar också för att ge saklig information och upplysning till myndigheter, institutioner och allmänhet om de bröstcancerbehandlades situation.

Föreningen arrangerar temamöten och föreläsningar i relevanta ämnen liksom samkväm och medlemsmöten i form av Öppet Hus. Som medlem får du även Bcf´s Rosas tidning två gånger om året samt Magasin B, utgiven av Bröstcancerförbundet.

Ett led i friskvårdsarbetet är vår vattengymnastik på Korpen i Visby och i Hemse och Slite. Vi har även Yoga i Visby.